سه شنبه 25 مهر 1396
12:03
مترجم

6- قضاوت نکردن و بی‌طرف بودن

مترجم باید بدون قضاوت کردن درباره محتوای نوشته یا به انحراف کشیدن مطلب، متن را ترجمه کند. هم‌چنین باید دقیقا آن‌چه نویسنده اصلی بیان کرده‌است را ترجمه کند. مترجم حق ندارد تغییری در متن ایجاد کند یا هرچه از نظر او درست است را به مخاطب انتقال دهد. اگر مترجم متوجه وجود خطایی در نوشته شود، باید آن را دوباره بررسی کند، مشتری را از این واقعیت مطلع کند و نظر او را جویا شود. در این شرایط مشتری‌ها دو نوع برخورد دارند. دسته اول اصرار دارند متن اصلی بدون تغییر باقی بماند. دسته دوم به مترجم اجازه می‌دهند متن را اصلاح کند. البته در این شرایط باید به این موضوع اشاره شود که بخشی از متن بر اساس نظر مترجم تغییر کرده‌است.

بی طرف بودن در ترجمه

مهارت‌های عمومی مترجم

1- انجام کار در مهلت مقرر

برای موفقیت در هر کاری، از جمله ترجمه، لازم است کار‌ها را سازماندهی کنید. آن‌ها را بر اساس اولویت و زمان‌بندی مشخص انجام دهید و سعی کنید هر کار را در وقت تعیین‌شده به پایان برسانید.

مترجم خوش قول

2- محفوظ نگه داشتن اسناد و اطلاعات

مترجم متن انگلیسی به فارسی باید اطلاعات شخصی مشتریان خود را حفظ کند. به ویژه در شرایطی که مدارک مهم مانند سند ازدواج، گواهی زایمان یا مدارک دیگری که حساسیت بالایی دارند و محرمانه محسوب می‌شوند، برای ترجمه فارسی به انگلیسی در اختیار مترجم قرار می‌گیرد، مترجم باید اطمینان حاصل کند که این موارد در مکانی امن قرار دارند.

امانت دار بودن مترجم

3- ارتباط خوب با مشتریان برای استخدام مترجم

برقراری ارتباط با مشتری مهارتی مهم است. باید مقصود مشتری را به خوبی متوجه شوید، اگرمشکلی برای شما ایجاد می‌شود، مشتری را از آن مطلع کنید و به پیام‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های مشتری پاسخ دهید. به طور خلاصه با مشتری در تعامل باشید.

برگرفته از آقای مترجمارتباط با مشتری مترجم


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ترجمه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]